Notícias

Associados ABEG participam da terceira edição do livro Fundações: teoria e prática

Mai 16 2019

Em sua 3ª edição, o livro “Fundações: teoria e prática” está em pré-venda e conta com 20 anos de história e três atualizações. A obra reúne mais de 60 profissionais que contribuíram com o projeto, abordando todas as etapas para a construção e monitoramento de fundações no Brasil. Os organizadores são Frederico Falconi e Celso Corrêa, da ZF & Engenheiros Associados, empresa associada à ABEG, além de Waldemar Hachich e Sussumu Niyama, Celso Orlando, Cristina Schimdt, William R. Antunes e Paulo J. Albuquerque.

 

Dividido em cinco partes, o livro começa com uma síntese da Mecânica dos Solos, indispensável para o exercício das fundações. A segunda parte trata de todos os tipos de fundações e seus aspectos para abordarem. Na terceira e quarta partes, as contenções e obras complementares, respectivamente. Para finalizar, o livro discorre sobre a qualidade das fundações e seus requisitos de certificação e homologação, essenciais para a preservação da competitividade na área.

 

A Oficina de Textos está com o desconto promocional de Pré-venda de R$ 199,00, até 31/05/2019, pelo site.

 

Informações adicionais

Nº de páginas: 804
Formato: 21 x 28 cm
Preço de capa: R$ 250,00
Preço promocional de Pré-venda: R$ 199,00
ISBN: 978-85-7975-330-5
Encadernação: Capa dura

 

Ler 211 vezes
Avalie este item
(0 votos)

About The Author

21 comentários

  • Brendan
    Link do comentário Brendan Domingo, 23 Junho 2019 06:17

    This design is spectacular! You definitely know how to keep a
    reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my
    own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job.
    I really loved what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

  • Anne
    Link do comentário Anne Sexta, 21 Junho 2019 22:29

    These are genuinely impressive ideas in about blogging.
    You have touched some pleasant points here. Any way keep up
    wrinting.

  • Drew
    Link do comentário Drew Segunda, 17 Junho 2019 07:36

    This design is steller! You obviously know how to keep a reader amused.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start
    my own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic
    job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

  • Danilo
    Link do comentário Danilo Domingo, 16 Junho 2019 07:19

    I have read so many articles on the topic of the
    blogger lovers but this paragraph is actually a good article, keep it up.

  • Scot
    Link do comentário Scot Sexta, 14 Junho 2019 11:37

    Whats up are using Wordpress for your site platform? I'm
    new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own. Do you
    need any coding knowledge to make your own blog? Any help
    would be greatly appreciated!

  • Bernadine
    Link do comentário Bernadine Quarta, 12 Junho 2019 04:31

    I'm not sure why but this web site is loading extremely slow for me.

    Is anyone else having this problem or is it a issue on my
    end? I'll check back later on and see if the problem still
    exists.

  • Joe
    Link do comentário Joe Segunda, 10 Junho 2019 09:48

    Every weekend i used to go to see this web page, for the reason that i want enjoyment, since this this web site conations actually nice funny data too.

  • Geoffrey
    Link do comentário Geoffrey Domingo, 09 Junho 2019 08:32

    This is a topic that is close to my heart...
    Take care! Exactly where are your contact details though?

  • Glenn
    Link do comentário Glenn Sábado, 08 Junho 2019 05:21

    Great blog! Is your theme custom made or did you download it from
    somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine.
    Please let me know where you got your theme. Appreciate it

  • Taylor
    Link do comentário Taylor Sexta, 07 Junho 2019 16:13

    Hi there, I do believe your blog could be having browser
    compatibility issues. Whenever I take a look at your website in Safari,
    it looks fine however, when opening in I.E., it has some
    overlapping issues. I simply wanted to give
    you a quick heads up! Other than that, wonderful blog!